top of page

Vilkår og betingelser

1. Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning. Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere. Selger forbeholder seg retten til å endre disse vilkårene. Eventuelle endringer vil bli kommunisert til kjøper via e-post minst 30 dager før de trer i kraft.
 

2. Partene

Selger er Spræk AS, Schouterrassen 33, sprektrening@outlook.com, 90470988, Org nr. 934 948 505, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

3. Pris

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

4. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

5. Betalingen

Betaling av abonnement trekkes forskuddsvis hver måned, fra datoen kjøpet gjennomføres. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som tjenesten kjøpes.

6. Levering

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tilgang til tjenesten. 

7. Angrerett

Ved kjøp av abonnement samtykker kjøper til at tjenesten leveres umiddelbart etter betaling, senest 24 timer senere. Dermed frafaller angrerettloven paragraf 22c.

8. Forsinkelse og manglende levering - kjøpernes rettigheter og frist for å melde krav

Dersom selgeren ikke leverer tjenesten eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).

9. Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved tjenesten må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. 

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

10. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom betalingen for et abonnement uteblir, vil tilgangen til tjenesten bli sperret inntil betaling er registrert, i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.

Oppfyllelse

Selger kan fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen. Er tjenesten ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving

Selger kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. Selger kan likevel ikke heve dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kjøperen ikke betaler innen denne fristen, kan selger heve kjøpet.

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr

Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selger kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.

11. Personopplysninger

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

12. Betaling

Betaling av tjenesten skjer via vipps eller betalingsløsningen Stripe. Abonnement trekkes månedlig forskuddsvis fra kjøper gjennomfører sin bestilling og inntil tjenesten sies opp. Det er én måned oppsigelsestid, gjeldende fra den 1. hver måned. Oppsigelse skjer via e-post til sprektrening@outlook.com. Oppsigelsen gjelder fra den 1. i påfølgende måned etter at oppsigelsen er mottatt.

12. Tilgang til tjenesten

Kjøper får tilgang til tjenesten senest 24 timer etter at bestilling er gjennomført.

13. Treningen

Kjøper er selv ansvarlig for å vurdere egen helsetilstand før deltakelse i treningsøkter. Spræk AS fraskriver seg ethvert ansvar for skader eller helseproblemer som oppstår i forbindelse med treningsøktene.

bottom of page